Wdrażamy sklepy internetowe zaprojektowane jako interaktywne centra handlowe

Projektujemy, wdrażamy i utrzymujemy sklepy e commerce według laserowo opracowanej strategii marketingowo-sprzedażowej.

Zbuduj swój sklep internetowy w sposób procesowy, by zaopiekować jego każdy obszar. Od źródeł ruchu po ostateczną konwersję i powracających klientów.

Przykładowe sklepy internetowe Virtas: Edusfera, widok strony głównej na laptopie

Co składa się na wybór odpowiedniego silnika dla sklepu internetowego?

Zakładanie sklepu internetowego lub jego skalowanie zaczyna się od wyboru odpowiedniego silnika sklepu. PrestaShop / Woocommerce / Magento / SaaS? Nie jesteśmy software housem wyspecjalizowanym w jednym silniku.

Wywodzimy się ze środowisk programistycznych, dzięki czemu sterujemy kodem w każdym z nich (oprócz SaaSów, które nie udostępniają kodu). 

Dodatkowo do nas nie przychodzisz po konkretną platformę. Nie forsujemy na siłę jedynej technologii, którą znamy. 

Wybieramy ją z szerokiego wachlarzu rozwiązań, na podstawie szczegółowej analizy Twoich potrzeb i wymagań jakie ten sklep musi spełnić

Silnik musi być dopasowany do strategii rozwoju sklepu

Nie ma sensu inwestować w Magento za 300 000 jeżeli nie planujesz sprzedaży B2B złożonej z kilkuset tysięcy zamówień i odwiedzin miesięcznie…

Co należy opracować, aby dobrze wdrożyć e-sklep?

1.

[Buyer persona]

Grupa docelowa

W Virtas tworzenie sklepów internetowych opieramy o analizę grupy docelowej oraz jej procesu zakupowego.

Milenialsi oczekują innych doświadczeń zakupowych od osób z pokolenia X. Firmy i organizacje mają inny proces zakupowy od klienta indywidualnego.

Należy zrozumieć potrzeby, preferencje i drogi zakupowe buyer persony i dopasować do nich sposób prezentacji produktów, mając na uwadze czynniki, na które Twój klient zwraca uwagę porównując produkty różnych marek.

2.

[Źródło ruchu]

Strategia źródeł ruchu

To wszystkie kanały doprowadzające wartościowy ruch do Twojego sklepu internetowego.

Potrzebujesz efektywnych i dopasowanych do budżetu sposobów sprowadzania potencjalnych klientów do e-sklepu.

Należy je zaprojektować na jak najwcześniejszej fazie. Nie ma sensu wdrażać sklepu bez przemyślanej strategii pozyskiwania klientów.

3.

[Branding]

Identyfikacja wizualna

Skrojona pod potrzeby i preferencje klientów, a jednocześnie reprezentująca unikatowość brandu.

Styl elementów na sklepie wyróżniający markę na tle konkurencji.

To nie tylko kolory ale też maile, tone of voice, wizytówki, opakowania do wysyłki, wygląd social media, czy produktów cyfrowych.

4.

[UX/UI]

Projekt sklepu

Dobry projekt sklepu internetowego przyspiesza użytkownikom wykonanie konkretnych działań oraz wyróżnia sklep od konkurencji.

Priorytetem w sklepach internetowych jest szybki proces zakupowy dopasowany do buyer persony, prezentacja produktów i promocji zgodnie z brandem Twojej marki.

5.

[Technologia]

Wybór silnika i integracji

Stworzenie sklepu internetowego rozpoczyna się od wyboru silnika wspierającego biznes internetowy. Wybór konkretnego rozwiązania zależy od celów, skali i perspektyw rozwoju.

Nie ma sensu tworzyć gotowych integracji od zera, tak samo jak nisko opłacalne będzie nadpisywanie istniejącego silnika niestandardowymi funkcjami.

6.

[wartości dodane]

Przewaga konkurencyjna

Dlaczego klient ma kupić w Twoim sklepie, a nie u konkurencji?

Należy opracować przemyślane wartości dodane firmy, aby wyróżniać się czymś więcej niż ceną.

7.

[Koszt utrzymania]

Estymacja kosztów

Estymacja kosztów utrzymania i maksymalnego obciążenia, to element często pomijany w procesie projektowania sklepu.

Dobrze znać wymagania poszczególnych platform oraz koszty utrzymania generowane przez nie w przyszłości.

Przykładowy e-sklep, klient Edusfera, widok listy produktów na laptopie

Zmiany pojawiają się cyklicznie i iteracyjnie co 2 tygodnie. Na bieżąco śledzimy i kontrolujemy ich efektywność

Samo wdrożenie sklepu internetowego może kosztować kilkadziesiąt tysięcy.

Dzięki szczegółowej analizie DISCOVERY oraz opracowaniu planu wdrożeniowego jesteśmy w stanie wycenić poszczególne funkcje z laserową precyzją i wdrażać zmiany kaskadowo. Nie trzeba ryzykować wielkiego budżetu żeby rozpocząć wdrożenie MVP.

Jak wygląda nasz proces budowy sklepu internetowego

1. [DISCOVERY] - warsztaty koncepcyjne

CEL

Poznanie i zrozumienie założeń i celów biznesowych.

REZULTAT

Mamy wspóne zrozumienie działania biznesu i koncepcji sklepu e commerce, które pomogą nam w tworzeniu sklepu internetowego.

JAK TO DZIAŁA

Przeprowadzamy serię warsztatów Event-Stormingowych z Klientem, na których mapujemy pomysł działania sklepu oraz budujemy plan procesowy i cele na przyszłość.

Konsultant e-commerce spędza kilka dni na warsztatach zwracając uwagę na wymagania dotyczące ruchu, liczby transakcji, czy ilości produktów.

2. [TECH] - wybór silnika

CEL

Wybór technlogii spełniającej wymagania binzesowe oraz finansowe.

REZULTAT

Razem z klientem podejmujemy decyzję, który z dostępnych silników na rynku spełnia oczekiwania.

JAK TO DZIAŁA

Znając model biznesowy, procesy do wdrożenia oraz cele firmy opracowujemy wymagania ruchu i obciążenia, które musimy spełnić.

Następnie przedstawiamy propozycję silników, które te wymagania pokrywają, wraz z estymacją kosztów utrzymania i potencjału do ich rozwijania.

3. [KLIENT & KONKURENCJA]

CEL

Poznanie grupy docelowej oraz analiza konkurencji ma na celu opracowanie makiety e-sklepu wpisującej się w oczekiwania i potrzeby użytkowników.

REZULTAT

Wiemy jak zaprojektować platformę pod wymagania użytkowników oraz mamy propozycję wyróżników i punktów wspólnych na tle konkurencji.

JAK TO DZIAŁA

Robimy badanie grupy docelowej, aby zoptymalizować proces zakupowy i sam projekt design pod ich preferencje.

Mamy do dyspozycji dwie ścieżki: przychodzisz z gotową buyer personą i procesem zakupowym lub opracowujemy je razem.

Namierzamy czego brakuje konkurencji, żeby wprowadzić to w naszym projekcie w pierwszej kolejności jako przewagi konkurencyjne.

4. [CUSTOMER JOURNEY]

REZULTAT

Dokładne określenie rodzajów użytkowników oraz akcji, które mogą wykonywać na poszczególnych podstronach. Precyzyjne ustalenie jakie elementy można edytować z panelu administracyjnego.

JAK TO DZIAŁA

Zamiast rutynowej rozmowy zapraszamy Cię na warsztat UX, podczas którego omówimy proces zakupowy i segmenty odbiorców tworząc mapę Customer Journey.

5. [SPECYFIKACJA]

CEL

Opracowanie user stories wraz z kryteriami akceptacyjnymi, wyceną i estymacją czasową wdrożnia.

REZULTAT

Mamy określony pełny plan projektowo-wdrożeniowy wraz z wyceną i terminem realizacji.

JAK TO DZIAŁA

Konsultant e-commerce szczegółowo rozpisuje każdą funkcjonalność sklepu.

Następnie zespoły projektowe, deweloperskie i wdrożeniowe estymują swoją pracę.

Na koniec tego etapu konsultant przedstawia Klientowi szczegółowa specyfikację, wraz z proponowanym terminem realizacji.

Jeżeli na tym etapie budżet się nie spina wracamy do fazy 2 lub określamy krytyczne user stories do MVP (z ang. minimum viable product).

6. [DESIGN I IMPLEMENTACJA]

CEL

Prace nad projektem i spełnienie wymagań biznesowych.

REZULTAT

Udostępniona testowa wersja sklepu internetowego już 2 tygodnie od rozpoczęcia prac. Kolejne funkcje możesz testować w dwutygodniowych iteracjach.

Przy każdej iteracji możesz zgłaszać swoje uwagi i usprawnienia w sklepie internetowym.

Masz dokładne rozeznanie o postępie prac.

JAK TO DZIAŁA:

Projektowanie sklepów internetowych opieramy o dwutygodniowe cykle, w których oddajemy kolejne części projektu zdefiniowane w user stories.

Dzięki dokładnym estymacjom wdrożenia i określeniu wymagań na wcześniejszych etapach zapewniamy bezpieczeństwo budżetu i minimalizujemy ryzyko ukrytych kosztów.

Określamy również, które funkcje bierzemy na tapet w kolejnej iteracji.

Projektowanie sklepu internetowego przeprowadzamy dla każdego wymagania z osobna - nie robimy projektu całości.

Dzięki temu mamy duże pole do modyfikacji oraz biorąc daną user story na warsztat pracujemy nad nią end to end.

7. [WDROŻENIE]

CEL

Udostępnienie gotowej platformy dla użytkowników na Twoich serwerach.

REZULTAT

Twój sklep zaczyna zarabiać i przechodzimy do obsługi sklepu internetowego

JAK TO DZIAŁA

Po zakończeniu fazy implementacji przeprowadzamy testowe wdrożenie na serwerze rezerwowym, który jest bliźniaczym odpowiednikiem serwera produkcyjnego.

Dzięki temu możemy przetestować wydajność na docelowym środowisku, minimalizując ryzyko problemów przy wdrożeniu produkcyjnym.

Po zakończeniu testów przepinamy stronę na serwer produkcyjny, ograniczając czas wdrożenia do minimum.

8. [STAŁY MONITORING I ROZWÓJ]

REZULTAT

Jeżeli coś nie działa jak zakładaliśmy naprawiamy bieżące problemy. Zgłoszenia bugów obsługujemy w 24 godziny. Stale poprawiamy elementy UI na stronie i pozyskujemy nowych klientów.

JAK TO DZIAŁA

Nowoczesny sklep internetowy ewoluuje i dopasowuje się do trendów i wymagań użytkownika.

Dbamy o aktualizacje i utrzymanie wdrożonej platformy e commerce.

Monitorujemy ruch i liczbę transakcji, aby w porę przeskalować technicznie sklep do zmieniających się wymagań.

Chcesz wdrożyć własny sklep internetowy i szukasz partnera, który Ci doradzi?

Porozmawiamy o Twojej sytuacji biznesowej i wspólnie ustalimy jak możemy Ci pomóc

Skontaktuj się z nami

Sprawdź nasze pozostałe usługi dla tworzenia sklepów internetowych

Przykładowy sklep internetowy, klient Lovemontessori, projekt widoku koszyka
Doradztwo e commerce Lejki sprzedażowe

Testy A/B

SEO

Reklamy płatne

Content managment

Marketing automation

Badania pokazały że e commerce w których InPost był zaznaczony jako domyślna forma dostawy zwiększyły ich konwersje o 20%

Dlaczego warto realizować wdrożenie sklepu internetowego z Virtas?

Mamy dedykowaną osobę do projektu UX, SEO, front i backend developera. Grafik nie stawia strony, a dev nie rysuje projektu, ponieważ nie mają do tego kompetencji. Dostajesz zespół specjalistów, a nie jednego człowieka od wszystkiego. Pracuje zespół i KAŻDY dba o to, żeby obszar którym się zajmuje na Twojej stronie był zaopiekowany.

Nad całością czuwa dedykowany opiekun projektu, który jest z Tobą w bezpośrednim kontakcie.

Dzięki fazie DISCOVERY mamy jasno spisane wymagania i kryteria akceptacyjne. To daje nam możliwość precyzyjnego zaplanowania prac. A to z kolei umożliwia rozpisanie szczegółowego harmonoramu. Mamy wdrożenie testowe już po 2 tygodniach od rozpoczęcia prac i w kolejnych sprintach oddajemy ustalone i zaplanowane funkcjonalności.

Opiekunowie projektu zdzwaniają się z Tobą co 2 tygodnie, aby omówić oddane funkcje i ustalić to, co oddajemy jako kolejne.

Mamy politykę, że nie zlecamy pracy podwykonawcom, a nawiązujemy stałe współprace / zatrudniamy ekspertów.

Przede wszystkim mamy bardzo duży wewnętrzny know how, wynikający z tego, że żeby z nami współpracować trzeba spełnić jasno określone wymagania dot. doświadczenia.

Dzięki temu mamy zaplecze techniczne pozwalające na projektowanie i implementację rozwiązań stanowiących o przewagach konkurencyjnych platform e commerce

Mamy wszystkie kompetencje na pokładzie, żeby zrobić zmiany w obszarach: design, SEO, DEV, lejki marketingowe, źródła ruchu .

Wdrożenia mogą zabierać dużo czasu. Wiele rzeczy może wyjść po drodze. My nie pobieramy opłaty za wdrożenie - nieważne, czy zajmie nam ono 30 minut, czy cały tydzień.

Klienci często pytają jaki jest koszt stworzenia i wdrożenia dodatkowego projektu wersji mobilnej. U nas jest to standard. Dewiza - mobile first.

Dokładnie widzisz za co płacisz i możesz optymalizować budżet dobierając to, co potrzebne. Brak ukrytych kosztów.

Dzięki fazie Discovery przedstawiamy szczegółową wycenę poszczególnych modułów i funkcjonalności - z dokładnością do 500 PLN.

Mamy jasno określony flow pracy (5 punktów: discovery, projekt UI, implementacja, testy, wdrożenie).

W wycenie jasno widać co ile kosztuje, masz możliwość optymalizacji przez zrezygnowanie z wybranych funkcji / modułów. Wybierasz najpilniejsze, wdrażamy MVP, a jak się sprawdzi, to zrobimy resztę.

Mamy ogromną chęć zrozumienia Twojej branży i specyfiki sklepu. Jako pierwszą fazę - jeszcze przed podpisaniem umowy - przeprowadzamy FAZĘ DISCOVERY: Event Storming oraz Customer Journey.

To pozwala nam zrozumieć potrzeby i oczekiwania oraz to jak użytkownik porusza się po stronie, czego szuka, na co zwraca uwagę.

Dzięki takim informacjom możemy przedstawić szczegółową wycenę oraz podać dokładny termin realizacji. Ponadto na tej podstawie tworzymy user stories oraz kryteria akceptacyjne, które następnie są umieszczane w specyfikacji do umowy. Dzięki temu mamy punkt odniesienia i obie strony wiedzą dokładnie co ma być zrobione.

Udostępniamy przejrzysty harmonogram prac. Zaznaczamy ile czasu zajmuje każdy etap. Mamy jasno określone priorytety i to, jaki etap będzie kolejnym.

Wiemy, że wymagania projektu mogę zmieniać się w czasie i ewoluować. Niejednokrotnie podczas realizacji dużego projektu spotykaliśmy sytuację, w której pierwotne funkcje albo ewoluowały, albo całkowicie się zmieniały.

Dlatego w naszej usłudze możecie co dwa tygodnie wprowadzać poprawki. Podejście oparte na sprintach, kamieniach milowych i regularnych rozmowach z Klientami.

Na czas trwania projektu udostępniamy platformę, w której widzisz na bieżąco na jakim etapie jest Twój projekt.

Możesz sam wyrażać opinie i dodawać swoje uwagi.

Podpisujemy umowę, w której przekazujemy Klientowi wszelkie prawa autorskie związane z napisaniem dla niego kodu.

Dlatego w naszej usłudze możecie co dwa tygodnie wprowadzać poprawki. Podejście oparte na sprintach, kamieniach milowych i regularnych rozmowach z Klientami.

Dodatkowo przekazujemy dostęp do repozytorium (dedykowane konto dla Klienta), aby w przyszłości Klient miał do niego dostęp i mógł z niego korzystać w momencie, kiedy nasza współpraca dobiegnie końca.

Można w dowolnej chwili zamówić również audyt kodu u zewnętrznej firmy - abyśmy mogli sprawdzić to co mamy + udoskonalić wedle potrzeb.

Potrzebujesz sklepu internetowego, który będzie napędzać sprzedaż w Twojej firmie?

Odkryj potencjał dobrze zaprojektowanego sklepu podczas bezpłatnej konsultacji

Wyceń projekt

CASE STUDY

Sprawdź klientów, którzy zbudowali z nami swój sklep e commerce

Sklepy internetowe headless: przykład wdrożenia dla Lovemontessori, widok na laptopie
Sklepy internetowe WooCommerce: przykład wdrożenia dla EduSfera, widok na laptopie

OPINIE

Co o nas mówią

Sklepy internetowe opinia google Bratosiewicz
Sklepy internetowe opinia google Stroinska
Sklepy internetowe opinia google Wieszczyk
Sklepy internetowe opinia google Jurczyk
Sklepy internetowe opinia google WychowanieWRodzinie
Sklepy internetowe opinia google Busz
Sklepy internetowe opinia google Klag
Sklepy internetowe opinia google Gostrowska
Sklepy internetowe opinia google Snarska
Sklepy internetowe opinia google Galecka

PRICE

Ile kosztuje sklep internetowy?

Projektowanie i tworzenie sklepu internetowego w Virtas składa się z kilku etapów prac, z których każdy wyceniamy indywidualnie.

Całkowity koszt zależy od ilości funkcjonalności, wymagań technicznych i zastosowanego silnika.

Zazwyczaj cena wdrożenia sklepu internetowego mieści się w przedziale od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy.

Bądźmy w kontakcie

Wznoszę markę na wyższy poziom

Psss.... Możesz też napisać do nas na kontakt@virtas.pl, jeśli wolisz

Tworzenie sklepów internetowych, przykład, widok na laptopie
Przykład stworzonego sklepu internetowego, widok standardowy
Responsywny sklep internetowy przykład widoku na smartfonie
Stworzony sklep internetowy, przykład widoku na iphone
Przykładowe sklepy internetowe
Przykładowe sklepy internetowe
Sklep stacjonarny i internetowy - przykład, widok na tablecie
Projektowanie sklepów internetowych: responsywność widoku na macbooku
Projektowanie sklepów internetowych: responsywność widoku na rozdzielczości full hd
Nowy sklep internetowy, przykład, widok na laptopie, klient GabinetAnna
Stworzenie sklepu internetowego
Tworzenie sklepu internetowego: widok na laptopie, marka premium
Tworzenie sklepu internetowego
Tworzenie sklepu internetowego: widok na smartfonie, sekcja informacyjna, klient MarketingHacker
Tworzenie sklepu internetowego: widok na laptopie, sekcja informacyjna, klient Edusfera
Tworzenie sklepu internetowego: widok na smartfonie, sekcja informacyjna, klient Localizationcare
Tworzenie sklepu internetowego: sekcja call to action, klient KiokiStudio
Projektowanie sklepów internetowych: widok rwd na tablecie, klient GabinetAnna
Tworzenie sklepu internetowego dla LexVat, przykład logo
Projektowanie sklepów internetowych: przykładowy landing page na laptopie, klient MarketingHacker

[BLOG]

Profesjonalny sklep internetowy - przydatne linki