Wdrażamy sklepy internetowe zaprojektowane jako interaktywne centra handlowe
Projektujemy, wdrażamy i utrzymujemy sklepy e commerce według laserowo opracowanej strategii marketingowo-sprzedażowej.
Zbuduj swój sklep internetowy w sposób procesowy, by zaopiekować jego każdy obszar. Od źródeł ruchu po ostateczną konwersję i powracających klientów.
Co składa się na wybór odpowiedniego silnika dla sklepu internetowego?
Zakładanie sklepu internetowego lub jego skalowanie zaczyna się od wyboru odpowiedniego silnika sklepu. PrestaShop / Woocommerce / Magento / SaaS? Nie jesteśmy software housem wyspecjalizowanym w jednym silniku.
Wywodzimy się ze środowisk programistycznych, dzięki czemu sterujemy kodem w każdym z nich (oprócz SaaSów, które nie udostępniają kodu).
Dodatkowo do nas nie przychodzisz po konkretną platformę. Nie forsujemy na siłę jedynej technologii, którą znamy.
Wybieramy ją z szerokiego wachlarzu rozwiązań, na podstawie szczegółowej analizy Twoich potrzeb i wymagań jakie ten sklep musi spełnić .
Silnik musi być dopasowany do strategii rozwoju sklepu
Nie ma sensu inwestować w Magento za 300 000 jeżeli nie planujesz sprzedaży B2B złożonej z kilkuset tysięcy zamówień i odwiedzin miesięcznie…
Co należy opracować, aby dobrze wdrożyć e-sklep?
1.
[Buyer persona]
Grupa docelowa
W Virtas tworzenie sklepów internetowych opieramy o analizę grupy docelowej oraz jej procesu zakupowego.
Milenialsi oczekują innych doświadczeń zakupowych od osób z pokolenia X. Firmy i organizacje mają inny proces zakupowy od klienta indywidualnego.
Należy zrozumieć potrzeby, preferencje i drogi zakupowe buyer persony i dopasować do nich sposób prezentacji produktów, mając na uwadze czynniki, na które Twój klient zwraca uwagę porównując produkty różnych marek.
2.
[Źródło ruchu]
Strategia źródeł ruchu
To wszystkie kanały doprowadzające wartościowy ruch do Twojego sklepu internetowego.
Potrzebujesz efektywnych i dopasowanych do budżetu sposobów sprowadzania potencjalnych klientów do e-sklepu.
Należy je zaprojektować na jak najwcześniejszej fazie. Nie ma sensu wdrażać sklepu bez przemyślanej strategii pozyskiwania klientów.
3.
[Branding]
Identyfikacja wizualna
Skrojona pod potrzeby i preferencje klientów, a jednocześnie reprezentująca unikatowość brandu.
Styl elementów na sklepie wyróżniający markę na tle konkurencji.
To nie tylko kolory ale też maile, tone of voice, wizytówki, opakowania do wysyłki, wygląd social media, czy produktów cyfrowych.
4.
[UX/UI]
Projekt sklepu
Dobry projekt sklepu internetowego przyspiesza użytkownikom wykonanie konkretnych działań oraz wyróżnia sklep od konkurencji.
Priorytetem w sklepach internetowych jest szybki proces zakupowy dopasowany do buyer persony, prezentacja produktów i promocji zgodnie z brandem Twojej marki.
5.
[Technologia]
Wybór silnika i integracji
Stworzenie sklepu internetowego rozpoczyna się od wyboru silnika wspierającego biznes internetowy. Wybór konkretnego rozwiązania zależy od celów, skali i perspektyw rozwoju.
Nie ma sensu tworzyć gotowych integracji od zera, tak samo jak nisko opłacalne będzie nadpisywanie istniejącego silnika niestandardowymi funkcjami.
6.
[wartości dodane]
Przewaga konkurencyjna
Dlaczego klient ma kupić w Twoim sklepie, a nie u konkurencji?
Należy opracować przemyślane wartości dodane firmy, aby wyróżniać się czymś więcej niż ceną.
7.
[Koszt utrzymania]
Estymacja kosztów
Estymacja kosztów utrzymania i maksymalnego obciążenia, to element często pomijany w procesie projektowania sklepu.
Dobrze znać wymagania poszczególnych platform oraz koszty utrzymania generowane przez nie w przyszłości.
Zmiany pojawiają się cyklicznie i iteracyjnie co 2 tygodnie. Na bieżąco śledzimy i kontrolujemy ich efektywność
Samo wdrożenie sklepu internetowego może kosztować kilkadziesiąt tysięcy.
Dzięki szczegółowej analizie DISCOVERY oraz opracowaniu planu wdrożeniowego jesteśmy w stanie wycenić poszczególne funkcje z laserową precyzją i wdrażać zmiany kaskadowo. Nie trzeba ryzykować wielkiego budżetu żeby rozpocząć wdrożenie MVP.
Jak wygląda nasz proces budowy sklepu internetowego
1. [DISCOVERY] - warsztaty koncepcyjne
CEL
Poznanie i zrozumienie założeń i celów biznesowych.
REZULTAT
Mamy wspóne zrozumienie działania biznesu i koncepcji sklepu e commerce, które pomogą nam w tworzeniu sklepu internetowego.
JAK TO DZIAŁA
Przeprowadzamy serię warsztatów Event-Stormingowych z Klientem, na których mapujemy pomysł działania sklepu oraz budujemy plan procesowy i cele na przyszłość.
Konsultant e-commerce spędza kilka dni na warsztatach zwracając uwagę na wymagania dotyczące ruchu, liczby transakcji, czy ilości produktów.
2. [TECH] - wybór silnika
CEL
Wybór technlogii spełniającej wymagania binzesowe oraz finansowe.
REZULTAT
Razem z klientem podejmujemy decyzję, który z dostępnych silników na rynku spełnia oczekiwania.
JAK TO DZIAŁA
Znając model biznesowy, procesy do wdrożenia oraz cele firmy opracowujemy wymagania ruchu i obciążenia, które musimy spełnić.
Następnie przedstawiamy propozycję silników, które te wymagania pokrywają, wraz z estymacją kosztów utrzymania i potencjału do ich rozwijania.
3. [KLIENT & KONKURENCJA]
CEL
Poznanie grupy docelowej oraz analiza konkurencji ma na celu opracowanie makiety e-sklepu wpisującej się w oczekiwania i potrzeby użytkowników.
REZULTAT
Wiemy jak zaprojektować platformę pod wymagania użytkowników oraz mamy propozycję wyróżników i punktów wspólnych na tle konkurencji.
JAK TO DZIAŁA
Robimy badanie grupy docelowej, aby zoptymalizować proces zakupowy i sam projekt design pod ich preferencje.
Mamy do dyspozycji dwie ścieżki: przychodzisz z gotową buyer personą i procesem zakupowym lub opracowujemy je razem.
Namierzamy czego brakuje konkurencji, żeby wprowadzić to w naszym projekcie w pierwszej kolejności jako przewagi konkurencyjne.
4. [CUSTOMER JOURNEY]
REZULTAT
Dokładne określenie rodzajów użytkowników oraz akcji, które mogą wykonywać na poszczególnych podstronach. Precyzyjne ustalenie jakie elementy można edytować z panelu administracyjnego.
JAK TO DZIAŁA
Zamiast rutynowej rozmowy zapraszamy Cię na warsztat UX, podczas którego omówimy proces zakupowy i segmenty odbiorców tworząc mapę Customer Journey.
5. [SPECYFIKACJA]
CEL
Opracowanie user stories wraz z kryteriami akceptacyjnymi, wyceną i estymacją czasową wdrożnia.
REZULTAT
Mamy określony pełny plan projektowo-wdrożeniowy wraz z wyceną i terminem realizacji.
JAK TO DZIAŁA
Konsultant e-commerce szczegółowo rozpisuje każdą funkcjonalność sklepu.
Następnie zespoły projektowe, deweloperskie i wdrożeniowe estymują swoją pracę.
Na koniec tego etapu konsultant przedstawia Klientowi szczegółowa specyfikację, wraz z proponowanym terminem realizacji.
Jeżeli na tym etapie budżet się nie spina wracamy do fazy 2 lub określamy krytyczne user stories do MVP (z ang. minimum viable product).
6. [DESIGN I IMPLEMENTACJA]
CEL
Prace nad projektem i spełnienie wymagań biznesowych.
REZULTAT
Udostępniona testowa wersja sklepu internetowego już 2 tygodnie od rozpoczęcia prac. Kolejne funkcje możesz testować w dwutygodniowych iteracjach.
Przy każdej iteracji możesz zgłaszać swoje uwagi i usprawnienia w sklepie internetowym.
Masz dokładne rozeznanie o postępie prac.
JAK TO DZIAŁA:
Projektowanie sklepów internetowych opieramy o dwutygodniowe cykle, w których oddajemy kolejne części projektu zdefiniowane w user stories.
Dzięki dokładnym estymacjom wdrożenia i określeniu wymagań na wcześniejszych etapach zapewniamy bezpieczeństwo budżetu i minimalizujemy ryzyko ukrytych kosztów.
Określamy również, które funkcje bierzemy na tapet w kolejnej iteracji.
Projektowanie sklepu internetowego przeprowadzamy dla każdego wymagania z osobna - nie robimy projektu całości.
Dzięki temu mamy duże pole do modyfikacji oraz biorąc daną user story na warsztat pracujemy nad nią end to end.
7. [WDROŻENIE]
CEL
Udostępnienie gotowej platformy dla użytkowników na Twoich serwerach.
REZULTAT
Twój sklep zaczyna zarabiać i przechodzimy do obsługi sklepu internetowego
JAK TO DZIAŁA
Po zakończeniu fazy implementacji przeprowadzamy testowe wdrożenie na serwerze rezerwowym, który jest bliźniaczym odpowiednikiem serwera produkcyjnego.
Dzięki temu możemy przetestować wydajność na docelowym środowisku, minimalizując ryzyko problemów przy wdrożeniu produkcyjnym.
Po zakończeniu testów przepinamy stronę na serwer produkcyjny, ograniczając czas wdrożenia do minimum.
8. [STAŁY MONITORING I ROZWÓJ]
REZULTAT
Jeżeli coś nie działa jak zakładaliśmy naprawiamy bieżące problemy. Zgłoszenia bugów obsługujemy w 24 godziny. Stale poprawiamy elementy UI na stronie i pozyskujemy nowych klientów.
JAK TO DZIAŁA
Nowoczesny sklep internetowy ewoluuje i dopasowuje się do trendów i wymagań użytkownika.
Dbamy o aktualizacje i utrzymanie wdrożonej platformy e commerce.
Monitorujemy ruch i liczbę transakcji, aby w porę przeskalować technicznie sklep do zmieniających się wymagań.
Chcesz wdrożyć własny sklep internetowy i szukasz partnera, który Ci doradzi?
Porozmawiamy o Twojej sytuacji biznesowej i wspólnie ustalimy jak możemy Ci pomóc
Skontaktuj się z namiSprawdź nasze pozostałe usługi dla tworzenia sklepów internetowych
Testy A/B
SEO
Reklamy płatne
Content managment
Marketing automation
Badania pokazały że e commerce w których InPost był zaznaczony jako domyślna forma dostawy zwiększyły ich konwersje o 20%
Dlaczego warto realizować wdrożenie sklepu internetowego z Virtas?
Mamy dedykowaną osobę do projektu UX, SEO, front i backend developera. Grafik nie stawia strony, a dev nie rysuje projektu, ponieważ nie mają do tego kompetencji. Dostajesz zespół specjalistów, a nie jednego człowieka od wszystkiego. Pracuje zespół i KAŻDY dba o to, żeby obszar którym się zajmuje na Twojej stronie był zaopiekowany.
Nad całością czuwa dedykowany opiekun projektu, który jest z Tobą w bezpośrednim kontakcie.
Dzięki fazie DISCOVERY mamy jasno spisane wymagania i kryteria akceptacyjne. To daje nam możliwość precyzyjnego zaplanowania prac. A to z kolei umożliwia rozpisanie szczegółowego harmonoramu. Mamy wdrożenie testowe już po 2 tygodniach od rozpoczęcia prac i w kolejnych sprintach oddajemy ustalone i zaplanowane funkcjonalności.
Opiekunowie projektu zdzwaniają się z Tobą co 2 tygodnie, aby omówić oddane funkcje i ustalić to, co oddajemy jako kolejne.
Mamy politykę, że nie zlecamy pracy podwykonawcom, a nawiązujemy stałe współprace / zatrudniamy ekspertów.
Przede wszystkim mamy bardzo duży wewnętrzny know how, wynikający z tego, że żeby z nami współpracować trzeba spełnić jasno określone wymagania dot. doświadczenia.
Dzięki temu mamy zaplecze techniczne pozwalające na projektowanie i implementację rozwiązań stanowiących o przewagach konkurencyjnych platform e commerce
Mamy wszystkie kompetencje na pokładzie, żeby zrobić zmiany w obszarach: design, SEO, DEV, lejki marketingowe, źródła ruchu .
Dokładnie widzisz za co płacisz i możesz optymalizować budżet dobierając to, co potrzebne. Brak ukrytych kosztów.
Dzięki fazie Discovery przedstawiamy szczegółową wycenę poszczególnych modułów i funkcjonalności - z dokładnością do 500 PLN.
Mamy jasno określony flow pracy (5 punktów: discovery, projekt UI, implementacja, testy, wdrożenie).
W wycenie jasno widać co ile kosztuje, masz możliwość optymalizacji przez zrezygnowanie z wybranych funkcji / modułów. Wybierasz najpilniejsze, wdrażamy MVP, a jak się sprawdzi, to zrobimy resztę.
Mamy ogromną chęć zrozumienia Twojej branży i specyfiki sklepu. Jako pierwszą fazę - jeszcze przed podpisaniem umowy - przeprowadzamy FAZĘ DISCOVERY: Event Storming oraz Customer Journey.
To pozwala nam zrozumieć potrzeby i oczekiwania oraz to jak użytkownik porusza się po stronie, czego szuka, na co zwraca uwagę.
Dzięki takim informacjom możemy przedstawić szczegółową wycenę oraz podać dokładny termin realizacji. Ponadto na tej podstawie tworzymy user stories oraz kryteria akceptacyjne, które następnie są umieszczane w specyfikacji do umowy. Dzięki temu mamy punkt odniesienia i obie strony wiedzą dokładnie co ma być zrobione.
Udostępniamy przejrzysty harmonogram prac. Zaznaczamy ile czasu zajmuje każdy etap. Mamy jasno określone priorytety i to, jaki etap będzie kolejnym.
Wiemy, że wymagania projektu mogę zmieniać się w czasie i ewoluować. Niejednokrotnie podczas realizacji dużego projektu spotykaliśmy sytuację, w której pierwotne funkcje albo ewoluowały, albo całkowicie się zmieniały.
Dlatego w naszej usłudze możecie co dwa tygodnie wprowadzać poprawki. Podejście oparte na sprintach, kamieniach milowych i regularnych rozmowach z Klientami.
Na czas trwania projektu udostępniamy platformę, w której widzisz na bieżąco na jakim etapie jest Twój projekt.
Możesz sam wyrażać opinie i dodawać swoje uwagi.
Podpisujemy umowę, w której przekazujemy Klientowi wszelkie prawa autorskie związane z napisaniem dla niego kodu.
Dlatego w naszej usłudze możecie co dwa tygodnie wprowadzać poprawki. Podejście oparte na sprintach, kamieniach milowych i regularnych rozmowach z Klientami.
Dodatkowo przekazujemy dostęp do repozytorium (dedykowane konto dla Klienta), aby w przyszłości Klient miał do niego dostęp i mógł z niego korzystać w momencie, kiedy nasza współpraca dobiegnie końca.
Można w dowolnej chwili zamówić również audyt kodu u zewnętrznej firmy - abyśmy mogli sprawdzić to co mamy + udoskonalić wedle potrzeb.
Potrzebujesz sklepu internetowego, który będzie napędzać sprzedaż w Twojej firmie?
Odkryj potencjał dobrze zaprojektowanego sklepu podczas bezpłatnej konsultacji
Wyceń projektCASE STUDY
Sprawdź klientów, którzy zbudowali z nami swój sklep e commerce
OPINIE
Co o nas mówią
PRICE
Ile kosztuje sklep internetowy?
Projektowanie i tworzenie sklepu internetowego w Virtas składa się z kilku etapów prac, z których każdy wyceniamy indywidualnie.
Całkowity koszt zależy od ilości funkcjonalności, wymagań technicznych i zastosowanego silnika.
Zazwyczaj cena wdrożenia sklepu internetowego mieści się w przedziale od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy.