Synergia Marki i Sprzedaży
Spoglądamy na synchronizację i dopasowanie działań w budowaniu marki firmowej w kontekście firm usługowych B2B i E Commerce.

Jak Cię widzą, tak Cię piszą.
Ja nazywam się Mateusz Gawlik i zawodowo wdrażam zaawansowane E Commerce’y. Kilka ostatnich lat poświęciłem na edukację i doświadczenia z zakresu budowania marki, marketingu i strategii, a swoimi spostrzeżeniami dzielę się w tym podcaście.
Podcast ten powstaje w ramach promowania marki Virtas, w której realizujemy wdrożenia i kreujemy marki firm, bazując na opracowanej wcześniej strategii.
To nie jest kolejny podcast. Tutaj jest fabuła.
W tym podcaście mamy dwóch bohaterów: Gwidona oraz Tosława
Gwidon prowadzi firmę usługową Gwidonex, specjalizującą się w sektorze B2B. Z kolei Tosław to dumny właściciel firmy produkcyjnej, sprzedającej swoje produkty bezpośrednio do konsumentów. Obie firmy działają sprawnie, ale niestety, mimo pełnej pary w ich silnikach, zaczynają odczuwać skutki pewnych przewlekłych chorób. Przeszli już przez trudności związane z początkami działalności, czyli tzw. choroby wieku dziecięcego, ale jak to w życiu bywa, pojawiają się kolejne wyzwania.
W tym podcaście Gwidon i Tosław próbują wyleczyć swoje firmy z przewlekłych chorób. Diagnoza dla firmy Gwidona brzmi: skalioza. Firma Tosława cierpi z kolei na coś, co nazywamy sprzedażozą. W dalszej części podcastu dowiemy się na czym te choroby polegają i uzyskamy odpowiedź, czy aby nasza firma nie nosi znamion którejś z nich.
Zacznijmy od Gwidona i jego skaliozy. Skalioza to przypadłość, w której firma, mimo solidnych fundamentów, nie potrafi znaleźć odpowiedniego sposobu na skalowanie swojego biznesu. W praktyce oznacza to stagnację i trudności w zwiększaniu sprzedaży oraz przepalanie budżetu reklamowego.
Tosław prowadzi szeroko zakrojone działania marketingowe – ma kanał na YouTube, tworzy transkrypcje, inwestuje w SEO i remarketing. Jednak, mimo tych starań, zauważa niepokojący trend spadkowy w wynikach sprzedażowych. To klasyczne objawy sprzedażozy – dolegliwości, w której firma doświadcza spadającej sprzedaży, mimo wcześniejszych sukcesów.
[Sprawdź listę odcinków]
Poznaj Gwidona i Tosława
Wszystkie odcinki