Projektujemy, wdrażamy oraz optymalizujemy platformy E Commerce
Procesowo wdrażamy systemy e commerce. Od poznania i analizy wymagań biznesowych po testy optymalizacji konwersji.
Czym różni się platforma E Commerce od sklepu internetowego?
Platformę sprzedażową kieruje się do laserowo dobranej grupy odbiorców, mającej specyficzne wymagania oraz procesy zakupowe.
Celem wdrożenia platformy e commerce jest często automatyzacja procesów sprzedażowych i odciążenie pracy handlowców.
Transakcje często obejmują sprzedaż hurtową, gdzie klienci kupują produkty w większych ilościach.
Proces zakupowy jest bardziej złożony i może obejmować negocjacje cen, oferty indywidualne, zamówienia zakupu, specjalne warunki płatności oraz niestandardowe funkcje stanowiące o przewadze konkurencyjnej firmy.
Ceny mogą być dynamiczne i zależeć od wielu czynników, takich jak ilość zamówienia, historia zakupów klienta czy indywidualne umowy. Często stosuje się indywidualne ceny i rabaty dla stałych klientów.
Nieodzownym elementem platformy e commerce jest też dostęp do aktualnych dokumentów finansowo-księgowych oraz integracja z systemami ERP i CRM.
Zmiany pojawiają się cyklicznie i iteracyjnie co 2 tygodnie. Na bieżąco śledzimy i kontrolujemy ich efektywność
Samo wdrożenie platformy e commerce może kosztować od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy lub więcej.
Dzięki szczegółowej analizie DISCOVERY oraz opracowaniu planu wdrożeniowego jesteśmy w stanie wycenić poszczególne funkcje z laserową precyzją i wdrażać zmiany kaskadowo. Nie trzeba ryzykować wielkiego budżetu żeby rozpocząć wdrożenie MVP.
Jak wygląda nasz proces budowy platformy e commerce
1. [DISCOVERY] - warsztaty koncepcyjne
CEL
Poznanie i zrozumienie założeń i celów biznesowych.
REZULTAT
Mamy wspólne zrozumienie działania biznesu i koncepcji platformy e commerce.
JAK TO DZIAŁA
Przeprowadzamy serię warsztatów Event-Stormingowych z Klientem, na których mapujemy pomysł działania platformy oraz budujemy plan procesowy i cele na przyszłość.
Konsultant e commerce spędza kilka dni na warsztatach zwracając uwagę na potencjalne przewagi konkurencyjne platformy.
2. [WYBÓR PLATFORMY E-COMMERCE]
REZULTAT
Razem z klientem podejmujemy decyzję, który z dostępnych silników na rynku spełnia oczekiwania LUB tworzymy silnik dedykowany
JAK TO DZIAŁA
Znając model biznesowy, procesy do wdrożenia na platformie oraz cele firmy opracowujemy wymagania ruchu i obciążenia, które musimy spełnić.
Następnie przedstawiamy propozycję silników, które te wymagania pokrywają, wraz z estymacją kosztów utrzymania i potencjału do rozwijania.
3. [KLIENT & KONKURENCJA]
REZULTAT
Wiemy jak zaprojektować platformę pod wymagania użytkowników oraz mamy propozycję wyróżników i punktów wspólnych na tle konkurencji
Np. jeżeli konkurencja przedstawia ofertę w zielony sposób - my też tak zrobimy, ponieważ klienci są do tego przyzwyczajeni.
JAK TO DZIAŁA
Robimy badanie grupy docelowej, aby zoptymalizować proces zakupowy i sam projekt design pod ich preferencje. Mamy do dyspozycji dwie ścieżki: przychodzisz z gotową buyer personą i procesem zakupowym lub opracowujemy je razem.
Analiza konkurencji pozwala nam na zdefiniowanie i zrozumienie punktów wspólnych całej branży. Dzięki temu Klienci porównujący oferty z Twoją łatwo mogą zauważyć w czym Twoja oferta jest lepsza.
Namierzamy też czego konkurencji brakuje, żeby wprowadzić to w naszym projekcie w pierwszej kolejności.
4. [CUSTOMER JOURNEY]
REZULTAT
Dokładne określenie rodzajów użytkowników oraz akcji, które mogą wykonywać na poszczególnych podstronach.
JAK TO DZIAŁA
Zamiast rutynowej rozmowy zapraszamy Cię na warsztat UX, podczas którego omówimy proces zakupowy i segmenty odbiorców tworząc mapę Customer Journey.
5. [SPECYFIKACJA]
CEL
Opracowanie user stories wraz z kryteriami akceptacyjnymi, wyceną i estymacją czasową wdrożnia.
REZULTAT
Mamy określony pełny plan projektowo-wdrożeniowy wraz z wyceną i terminem realizacji.
JAK TO DZIAŁA
Konsultant e commerce szczegółowo rozpisuje każdą funkcjonalność platformy. Następnie zespoły projektowe, deweloperskie i wdrożeniowe estymują swoją pracę. Na koniec tego etapu konsultant przedstawia Klientowi szczegółową specyfikację, wraz z proponowanym terminem realizacji. Jeżeli na tym etapie budżet się nie spina wracamy do fazy 2 lub określamy krytyczne user stories do MVP.
6. [DESIGN I IMPLEMENTACJA]
CEL
Prace nad projektem i spełnienie wymagań biznesowych.
REZULTAT
Udostępniona testowa platforma już 2 tygodnie od rozpoczęcia prac. Kolejne funkcje możesz testować w dwutygodniowych iteracjach.
Przy każdej iteracji możesz zgłaszać swoje uwagi i usprawnienia w oddanych funkcjonalnościach. Masz dokładne rozeznanie o postępie prac.
JAK TO DZIAŁA
Co 2 tygodnie oddajemy kolejne części projektu zdefiniowane w user stories. Dzięki dokładnym estymacjom wdrożenia i określeniu wymagań na wcześniejszych etapach zapewniamy bezpieczeństwo budżetu i minimalizujemy ryzyko ukrytych kosztów. Określamy również, które funkcje bierzemy na tapet w kolejnej iteracji.
Projektujemy UX dla każdego wymagania z osobna - nie robimy projektu całości. Dzięki temu mamy duże pole do modyfikacji oraz biorąc daną user story na warsztat pracujemy nad nią end to end.
7. [WDROŻENIE]
CEL
Udostępnienie gotowej platformy dla użytkowników na Twoich serwerach.
REZULTAT
Pierwsi użytkownicy korzystają z platformy.
JAK TO DZIAŁA
Wdrożenia mają to do siebie, że czasami coś może pójść nie tak. Dlatego po zakończeniu fazy implementacji przeprowadzamy testowe wdrożenie na bliźniaczym serwerze, którego użyjemy do wdrożenia produkcyjnego.
Dzięki temu możemy też przetestować wydajność na docelowym serwerze i spełnić nasz standard optymalizacji stron.
Następnie przechodzimy do wdrożenia produkcyjnego. Nie pobieramy opłaty za nie opłaty. Nie ma znaczenia stopień skomplikowania i to, czy zajmie nam ono 30 minut, czy cały tydzień.
8. [STAŁY MONITORING & ROZWÓJ]
REZULTAT
Jeżeli coś nie działa jak zakładaliśmy naprawiamy bieżące problemy. Zgłoszenia bugów obsługujemy w 24h.
JAK TO DZIAŁA
Dbamy o aktualizacje i utrzymanie wdrożonej platformy e commerce.
Monitorujemy ruch i liczbę transakcji, aby w porę przeskalować technicznie platformę do zmieniających się wymagań.
Chcesz zbudować platformę e commerce i szukasz partnera rozumiejącego Twój biznes?
Porozmawiamy o Twojej sytuacji biznesowej i wspólnie ustalimy jak możemy Ci pomóc.
Zbuduj platformęZobacz nasze usługi dodatkowe dla platform e commerce:
Testy A/B
Continous Delivery & integration
Systemy ostrzegania
Telemetria
Stwórzmy platformę B2B generująca leady dla Twojego biznesu.
Dlaczego warto realizować wdrożenie platformy e commerce z Virtas?
Mamy dedykowaną osobę do projektu UX, SEO, front i backend developera. Grafik nie stawia strony, a dev nie rysuje projektu, ponieważ nie mają do tego kompetencji. Dostajesz zespół specjalistów, a nie jednego człowieka od wszystkiego. Pracuje zespół i KAŻDY dba o to, żeby obszar którym się zajmuje na Twojej stronie był zaopiekowany.
Nad całością czuwa dedykowany opiekun projektu, który jest z Tobą w bezpośrednim kontakcie.
Dzięki fazie DISCOVERY mamy jasno spisane wymagania i kryteria akceptacyjne. To daje nam możliwość precyzyjnego zaplanowania prac. A to z kolei umożliwia rozpisanie szczegółowego harmonoramu. Mamy wdrożenie testowe już po 2 tygodniach od rozpoczęcia prac i w kolejnych sprintach oddajemy ustalone i zaplanowane funkcjonalności.
Opiekunowie projektu zdzwaniają się z Tobą co 2 tygodnie, aby omówić oddane ficzery i ustalić to, co oddajemy jako kolejne.
Mamy politykę, że nie zlecamy pracy podwykonawcom, a nawiązujemy stałe współprace / zatrudniamy ekspertów.
Przede wszystkim mamy bardzo duży wewnętrzny know how, wynikający z tego, że żeby z nami współpracować trzeba spełnić jasno określone wymagania dot. doświadczenia.
Dzięki temu mamy zaplecze techniczne pozwalające na projektowanie i implementację rozwiązań stanowiących o przewagach konkurencyjnych platform e commerce
Mamy wszystkie kompetencje na pokładzie, żeby zrobić zmiany w obszarach: design, SEO, DEV, lejki marketingowe, źródła ruchu .
Dokładnie widzisz za co płacisz i możesz optymalizować budżet dobierając to, co potrzebne. Brak ukrytych kosztów.
Dzięki fazie Discovery przedstawiamy szczegółową wycenę poszczególnych modułów i funkcjonalności - z dokładnością do 500 PLN.
Mamy jasno określony flow pracy (5 punktów: discovery, projekt UI, implementacja, testy, wdrożenie).
W wycenie jasno widać co ile kosztuje - masz możliwość optymalizacji przez zrezygnowanie z wybranych funkcji / modułów. Wybierasz najpilniejsze, wdrażamy MVP, a jak się sprawdzi to zrobimy resztę.
Mamy ogromną chęć zrozumienia Twojej branży i specyfiki sklepu. Jako pierwszą fazę - jeszcze przed podpisaniem umowy - przeprowadzamy FAZE DISCOVERY: Event Storming oraz Customer Journey.
To pozwala nam zrozumieć potrzeby i oczekiwania oraz to jak użytkownik porusza się po stronie, czego szuka, na co zwraca uwagę.
Dzięki takim informacjom możemy przedstawić szczegółową wycenę oraz podać dokładny termin realizacji. Ponadto na tej podstawie tworzymy user stories oraz krypteria akceptacyjne, które następnie są umieszczane w specyfikacji do umowy. Dzięki temu mamy punkt odniesienia i obie strony wiedzą dokładnie co ma być zrobione.
Udostępniamy przejrzysty harmonogram prac. Zaznaczamy informacje na temat tego, ile czasu zajmie każdy z etapów prac. Mamy jasno określone priorytety i to, który etap będzie kolejnym.
Wiemy, że wymagania projektu mogę zmieniać się w czasie i ewoluować. Niejednokrotnie podczas realizacji dużego projektu spotykaliśmy sytuację, w której pierwotne funkcje albo ewoluowały, albo całkowicie się zmieniały.
Dlatego w naszej usłudze możecie co dwa tygodnie wprowadzać poprawki. Podejście oparte na sprintach, kamieniach milowych i regularnych rozmowach z Klientami.
Na czas trwania projektu udostępniamy platformę, w której widzisz na bieżąco na jakim etapie jest Twój projekt.
Możesz sam wyrażać opinie i dodawać swoje uwagi.
Podpisujemy umowę, w której przekazujemy Klientowi wszelkie prawa autorskie związane z napisaniem kodu dla niego.
Dlatego w naszej usłudze możecie co dwa tygodnie wprowadzać poprawki. Podejście oparte na sprintach, kamieniach milowych i regularnych rozmowach z Klientami.
Dodatkowo przekazujemy dostęp do repozytorium (dedykowane konto dla Klienta), aby w przyszłości Klient miał do niego dostęp i mógł z niego korzystać w momencie kiedy zdecyduje się zmienić wykonawcę.
Można w dowolnej chwili zamówić również audyt kodu u zewnętrznej firmy - abyśmy mogli sprawdzić to co mamy + udoskonalić wedle potrzeb.
Potrzebujesz platformy e commerce, która będzie napędzać sprzedaż w Twojej firmie?
Odkryj potencjał dobrze zaprojektowanej platformy e commerce podczas bezpłatnej konsultacji.
Wypełnij formularzOPINIE
Co o nas mówią
PRICE
Ile kosztuje wdrożenie platformy e commerce?
Projektowanie i tworzenie platfrom e commerce w Virtas składa się z kilku etapów prac, z których każdy wyceniamy indywidualnie.
Całkowity koszt zależy od ilości funkcjonalności, wymagań technicznych i zastosowanego silnika.
Zazwyczaj cena wdrożenia MVP platformy e commerce mieści się w przedziale od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy.