Tworzymy i optymalizujemy lejek sprzedażowy dla E Commerce

Firmy usługowe inwestujące w marketing internetowy zgłaszały nam często problem synchronizacji działań agencji opiekujących się poszczególnymi częściami marketingu. Od reklam, przez pozycjonowanie, a na technicznych zmianach na stronie kończąc.

Z tego powodu żaden z tych aspektów nie był dobrze zaopiekowany, lejki marketingowe były niespójne i nieszczelne, a klienci tracili czas na nadzorowanie i scalanie całego marketingu w całość.

Dlatego zaprojektowaliśmy usługę WebDesign w taki sposób, aby już na etapie projektowania strony zaplanować i połączyć działania content marketingu, reklam i pozycjonowania strony.

Czym jest lejek sprzedażowy?

Własny lejek sprzedażowy to synchronizacja wszystkich działań Twojej firmy prowadzących potencjalnego klienta od wyrażenia zainteresowania produktem po końcowy zakup.

Projektując lejek konwersji dopasowujemy go do specyfiki danego biznesu, Twojego budżetu oraz procesu zakupowego Twoich klientów. Koncentrujemy się na każdym etapie lejka osobno, tak aby maksymalizować pozyskiwanie klientów i zbudować Twój własny lejek sprzedażowy.

Dzięki skoncentrowaniu działań marketingowych w jednym miejscu optymalizujemy budżet naszych klientów potrzebny na ich prowadzenie

Mamy na pokładzie wszelkie kompetencje do zaopiekowania każdego obszaru marketingu: od projektowania źródeł ruchu (TOFU), przez zdobycie uwagi i zaufania klienta (MOFU), aż po końcową konwersję na stronie (BOFU). Współpracujemy z Klientem bezpośrednio, a wsparcie IT jest od razu.

Jakie są poszczególne etapy lejka sprzedażowego, który skaluje firmę?

1.

[Zaistnienie marki]

Budowanie świadomości

To pierwszy etap procesu zakupowego. Klient w tej fazie zdaje sobie sprawę z istnienia potrzeby lub problemu. Naszym zadaniem na tym etapie lejka sprzedażowego jest zaistnienie marki w świadomości klienta jako potencjalnego rozwiązania tego problemu.

Co możemy zrobić:

a. Opracowanie strategii contentowej

Tworzymy plan na treści edukacyjne, które pomagają klientom zrozumieć problem: np. plan contentu na blogu, sezon podcastu / filmów YT.

b. Opracowanie strategii promocji treści.

Decyzja i strategia czy na tym etapie skupiamy się na ruchu organicznym, czy będziemy promować przez płatne kampanie / współprace z influencerami.

2.

[Zainteresowanie]

Zainteresowanie produktem lub usługą

Klient dokładniej definiuje swój problem i zaczyna szukać różnych sposobów jego rozwiązania.

Bada dostępne opcje produktów lub usług, orientuje się w cenach rynkowych i zastanawia się, czy oferta Twojej firmy rzeczywiście rozwiązuje jego problem lub zaspokaja potrzebę.

Co możemy zrobić:

Porównania i testy produktów, raporty, webinary, czy rankingi.

3.

[Wybór]

Rozważanie

Klient zawęża wybór do kilku rozwiązań i finalizuje proces decyzyjny, wybierając jedno z nich. Analizuje różnice między konkretnymi dostawcami, sprawdzając recenzje, case study rekomendacje czy ceny. Potencjalni klienci oceniają konkretne oferty i rozważają ostatnie szczegóły przed podjęciem decyzji zakupowej.

Co możemy zrobić:

a. Projekt kampani mailowych z ofertami specjalnymi i promocjami.

b. Strategia remarketingowa, czyli ponowne dotarcie do osób, które odwiedziły stronę, ale nie dokonały zakupu.

c. Opinie, case study i recenzje produktów na stronie oraz w mediach społecznościowych.

d. Darmowe wersje próbne, próbki produktów, tania pierwsza usługa.

4.

[Intencja zakupu]

Intencja

Potencjalni klienci wykazują intencję zakupu poprzez konkretne działania, takie jak dodanie produktu do koszyka.

Co możemy zrobić:

a. Przypomnienia o porzuconym koszyku poprzez e-maile.

b. Szczegółowe informacje o produktach, np. specyfikacje, zdjęcia, filmy.

c. Opinie użytkowników i dowody społeczne, takie jak liczba zakupionych sztuk czy oceny produktów.

5.

[Finał]

Zakup

Potencjalni klienci dokonują finalizacji transakcji.

Co możemy zrobić:

a. Optymalizacja  procesu zakupowego.

b. Optymalizacja SEO podstron produktowych.

c. Opracowanie strategii promocji i rabatów przy pierwszym zakupie.

d. Gwarancje zwrotu pieniędzy i polityka zwrotów.

6.

[Lojalność]

Lojalność wobec marki

Klienci wracają po kolejne zakupy i stają się lojalni wobec marki.

Co możemy zrobić:

a. Programy lojalnościowe, punkty za zakupy, zniżki dla stałych klientów.

b. Personalizowane e-maile z rekomendacjami produktów na podstawie wcześniejszych zakupów.

c. Wysokiej jakości obsługa posprzedażowa.

d. Aktywność w mediach społecznościowych, tworzenie społeczności wokół marki.

Jak wygląda proces budowy lejka zakupowego w Virtas?

Poniżej przedstawiamy poszczególne etapy lejka sprzedażowego

1. [MAPOWANIE PROCESU ZAKUPU]

JAK TO DZIAŁA

Na jednodniowych warsztatach online opracowujemy z Tobą buyer personę i jej proces zakupowy. Celem tego etapu jest poznanie jej potrzeb i problemów oraz dopasowanie  do nich wartości ecommerce.

2. [OPTYMALIZACJA PODSTRON PRODUKTOWYCH I CONTENTU SPRZEDAŻOWEGO]

JAK TO DZIAŁA

Ten etap odpowiada za dół lejka marketingowego. Optymalizacja treści sprzedażowych może zwiększyć ROI (z ang. zwrot z inwestycji) w budowę lejka sprzedażowego już na samym początku. Chcemy, aby potencjalny klient na ostatnim etapie zakupu trafiał właśnie na te podstrony.

Na tym etapie koncentrujemy się na takich działaniach jak:

a. Budowa dedykowanych landing page

b. Kampanie remarketingowe

c. Odzyskiwanie porzuconych koszyków i przerwanych procesów płatności

d. Prezentacja wartości produktów

e. Określenie hipotez do optymalizacji

f. Strategia kampanii Google Ads oraz optymalizacja SEO podstron, aby pojawiały się w wynikach wyszukiwania.

3. [ZDOBYCIE UWAŻNOŚCI ODBIORCY]

JAK TO DZIAŁA

Dopasowujemy sposób dotarcia do potencjalnych klientów oraz zdobycia ich uwagi do specyfiki branży i preferencji odbiorców. Pomaga nam w tym dokładnie opracowana buyer persona oraz lista wartości Twojej firmy.

Aby pozyskać uwagę klientów, projektujemy różnorodne treści, takie jak:

a. Treści blogowe: Artykuły edukacyjne i informacyjne, które przyciągają uwagę i budują autorytet.

b. Kampanie reklamowe:Skuteczne kampanie reklamowe w Google Ads, Facebook Ads oraz na innych platformach, które docierają do odpowiednich odbiorców.

c. Aktywność w mediach społecznościowych: Regularne publikacje i angażujące treści na platformach takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn.

Jeśli jest to konieczne, tworzymy szczegółowy plan contentowy, który obejmuje harmonogram publikacji oraz strategię promowania treści. To wszytko po to, aby maksymalnie wykorzystać każdą okazję do przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów.

4. [UTRZYMANIE UWAŻNOŚCI ODBIORCY]

JAK TO DZIAŁA

Projektujemy treści mające na celu utrzymanie uwagi odbiorcy pozyskanego w poprzednim etapie procesu sprzedażowego. Na tym etapie koncentrujemy się na edukowaniu potencjalnych klientów, dostarczając im wartościowe informacje i rozwiązania.

Działania wdrażane w tej fazie procesu zakupowego obejmują:

a. Kampanie remarketingowe: Ponowne dotarcie do osób, które już odwiedziły Twoją stronę, przypominając im o Twojej ofercie i zachęcając do powrotu.

b. Kampanie mailowe: Wysyłanie regularnych newsletterów i spersonalizowanych e-maili, które angażują odbiorców i utrzymują ich zainteresowanie.

c. Treści edukacyjne: Publikowanie artykułów, webinariów, case studies i innych materiałów, które pomagają klientom zrozumieć, jak Twoje produkty lub usługi mogą rozwiązać ich problemy.

Skupiamy się na dostarczaniu wartościowych treści, które pomagają klientom lepiej zrozumieć, w jaki sposób Twoje produkty lub usługi mogą rozwiązać ich problemy i zaspokoić potrzeby, zwiększając tym samym szanse na konwersję.

5. [PROJEKT ŹRÓDEŁ RUCHU]

JAK TO DZIAŁA

W ramach projektu źródeł ruchu (góra lejka), najpierw sporządzamy listę wszystkich dostępnych treści na Twojej stronie internetowej. Kategoryzujemy je według ich charakteru, dzieląc na treści informacyjne, edukacyjne oraz sprzedażowe. To pozwala nam lepiej zrozumieć, jakie materiały już posiadasz i jak możemy je efektywnie wykorzystać.

Następnie, określamy sposoby generowania ruchu na poszczególne podstrony. Analizujemy, które kanały będą najbardziej efektywne dla każdej kategorii treści. Na przykład, treści edukacyjne mogą być promowane przez kampanie SEO i content marketing, podczas gdy treści sprzedażowe mogą korzystać z kampanii PPC (z ang. Pay per click) oraz aktywności w mediach społecznościowych.

Opracowujemy również strategię "uchylonych drzwi", która ma na celu płynne prowadzenie klientów przez kolejne etapy procesu zakupowego. Projektujemy skuteczne CTA (Call To Action), zachęcające użytkowników do podjęcia kolejnych kroków, takich jak zapisanie się do newslettera, pobranie e-booka, uczestnictwo w webinarze czy dodanie produktu do koszyka. Dzięki temu klienci będą mieli jasną ścieżkę do nawiązania głębszej interakcji z Twoją marką i dokonania zakupu.

Dzięki tym działaniom, nie tylko zwiększamy ruch na Twojej stronie, ale także angażujemy użytkowników w sposób, który prowadzi ich przez cały lejek sprzedażowy, aż do finalizacji zakupu.

Cały lejek sprzedażowy prezentujemy w formie graficznej, dzięki czemu w łatwy sposób można odnosić się do jego poszczególnych elementów w przyszłości.

6. [AUTOMATYZACJA]

JAK TO DZIAŁA

Automatyzacja procesów marketingowych jest kluczowym elementem skutecznego zarządzania lejkiem sprzedażowym. Wdrażamy zaawansowane systemy mailingowe oraz narzędzia marketing automation, które pozwalają na zautomatyzowanie wielu czynności, zwiększając efektywność i oszczędzając czas.

Dzięki automatyzacji możemy:

a. Segmentować odbiorców: Dzielimy listy mailingowe na segmenty na podstawie zachowań użytkowników, preferencji i danych demograficznych, co pozwala na lepsze dopasowanie treści do odbiorców.

b. Automatyzować kampanie: Ustawiamy automatyczne kampanie, takie jak powitania nowych subskrybentów, przypomnienia o porzuconych koszykach, czy e-maile urodzinowe, które uruchamiają się w odpowiednich momentach.

c. Tworzyć kampanie wielokanałowe: Integracja różnych kanałów marketingowych, takich jak e-maile, media społecznościowe, SMS-y i powiadomienia push, aby tworzyć spójne i skoordynowane kampanie.

d. Śledzić zachowania użytkowników: Monitorowanie aktywności użytkowników na stronie internetowej, w mediach społecznościowych oraz w innych punktach kontaktu, co pozwala na bardziej precyzyjne i trafne działania marketingowe.

e. Raportowanie i analityka:Dostarczanie szczegółowych raportów i analiz, które pomagają mierzyć skuteczność kampanii i podejmować lepsze decyzje marketingowe.

Wdrażając systemy mailingowe i marketing automation zapewniamy Twojej firmie narzędzia do bardziej efektywnego zarządzania kampaniami marketingowymi, poprawy zaangażowania klientów i zwiększenia sprzedaży.

7. [MONITORING I POPRAWIANIE]

JAK TO DZIAŁA

W ostatnim etapie procesu automatyzacji i optymalizacji lejka sprzedażowego skupiamy się na ciągłym monitorowaniu i poprawianiu wyników poprzez zastosowanie cyklu PDCA (Plan-Do-Check-Act). Ten cykl pozwala na systematyczne doskonalenie procesów, zapewniając, że działania marketingowe są stale optymalizowane pod kątem maksymalnej efektywności.

Stosując cykl PDCA, zapewniamy, że nasze działania marketingowe są nieustannie doskonalone, co prowadzi do lepszych wyników, większej efektywności i wyższego zwrotu z inwestycji. Dzięki temu Twoja firma może szybko reagować na zmieniające się warunki rynkowe i potrzeby klientów, stale poprawiając swoje działania marketingowe.

Dlaczego warto budować lejek zakupowy w Virtas?

Zaprojektowaliśmy usługę WebDesign w taki sposób, aby zaplanować i połączyć działania content marketingu, reklam i pozycjonowania sklepu. Mamy na pokładzie wszelkie kompetencje do zaopiekowania każdego obszaru lejka sprzedażowego: od projektowania źródeł ruchu (TOFU),  przez zdobycie uwagi i zaufania klienta (MOFU), aż po końcową konwersję na stronie (BOFU). 

Współpracujemy z Klientem bezpośrednio, a wsparcie IT jest od razu. Dzięki skoncentrowaniu działań marketingowych w jednym miejscu optymalizujemy budżet naszych klientów potrzebny na ich prowadzenie: w ramach stałej miesięcznej opłaty synchronizujemy działania  i inwestujemy budżet do uszczelniania lejków sprzedażowych, w których aktualnie namierzyliśmy problemy.

Nasze audyty zaprojektowaliśmy tak, aby były w stanie jednoznacznie namierzyć, czy problem leży  w niewłaściwej grupie docelowej, strategii komunikacji lub samym contencie na stronie internetowej.

Opracowaliśmy metodykę WebDesign, która skupia się na wdrożeniu strony dopasowanej do grupy docelowej, jej procesu zakupowego oraz odpowiedniej strategii komunikacji wpasowanej w lejki sprzedażowe. Dzięki temu branding, marketing oraz content na stronie stanowią jeden wspólny organizm prowadząc klienta od pierwszego kontaktu z marką po decyzję o zakupie.

Wiele stron ma problem ze sztucznie brzmiącym contentem sprzedażowym, który w praktyce nie sprzedaje. Źle się go czyta, a to sprawia, że marketing klientów jest drogi i nieefektywny, powodując niskie ROI.

Właśnie dlatego przeprowadzamy warsztaty BrandDesign. Szukamy na nich Twoich wartości, wyróżników konkurencyjnych oraz problemów i wyzwań buyer persony. Metodycznie wyznaczamy styl marki oraz język komunikacji. Dzięki tym informacjom tworzymy identyfikację wizualną, brand guides, tone of voice oraz strategię i język komunikacji. Wszystko jest spójne, jak jeden organizm.

Na koniec całość prezentujemy na stronie internetowej wpasowanej do lejków sprzedażowych - na poszczególnych podstrona mówimy o realnych problemach i wyzwaniach Twoich klientów oraz proponujemy im rozwiązania za pomocą Twoich wartości.

Opracowujemy indywidualną strategię rozwoju platformy sprzedażowej, mając na uwadze cele marketingowe i sprzedażowe. Strategia obejmuje opracowanie grupy docelowej, komunikację, projekt, punkty konwersji, content, plan wzrostu ruchu na sklepie i inne elementy, które pomagają witrynie stać się najlepszym możliwym narzędziem sprzedaży.

Szukamy rozwiązań pozwalających zwiększyć sprzedaż internetową poprzez wprowadzenie i testowanie cyklicznych zmian w e-sklepie. Budujemy też kanały ruchu. 

Po zaprojektowaniu lejka dostarczamy Ci również zestaw miar KPI umożliwiających analizę i wpływanie na skuteczność lejka sprzedażowego

Zaangażowanie do projektu firmy, która dobrze rozumie specyfikę działania sektora e commerce, znacznie zmniejsza ryzyko przeznaczenia dużej ilości czasu na zrozumienie przez konsultanta specyfiki działania danej firmy.

Dzięki temu możemy dużo szybciej rozpocząć docelowe działanie i doprowadzić projekt do szczęśliwego zakończenia.

OPINIE

Co o nas mówią

Opinia google na temat budowy strony, Stroińska
Opinia google tworzenie stron internetowych Gostrowska